Kursy social media – od zera do social media managera [przykłady]

Kursy social media to możliwość nauki zarządzania mediami społecznościowymi dla osób, które widzą się w tej branży. Social media stwarzają wiele możliwości markom i firmom na dotarcie do potencjalnych klientów, budowanie wizerunku marki oraz promowanie oferowanych usług i produktów. Warto wiedzieć, dlaczego szkolenia z social media to inwestycja w przyszłość, możliwość podniesienia kwalifikacji oraz zarobków.

Kursy social media – na czym polegają?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że zdecydowana większość społeczeństwa regularnie odwiedza serwisy społecznościowe. W krajach rozwiniętych już prawie 70% osób jest użytkownikami mediów społecznościowych.

Najbardziej popularne serwisy społecznościowe, które w pierwszym zamyśle miały na celu podtrzymanie relacje między znajomymi, obecnie stały się dużym narzędziem marketingowym. Z tego względu obecność marek i firm w mediach społecznościowych jest niezbędna. 

Wrocław potrzebne są osoby, które znają się na social mediach oraz ich funkcjonowaniu, dzięki czemu są w stanie w taki sposób prowadzić konta w portalach społecznościowych i tworzyć posty oraz inne treści, że firma zyskuje większe zasięgi, popularność i trafia do szerszego grona odbiorców. Aby się na tym znać, najlepiej zdecydować się na kurs lub szkolenie z zakresu social media. Ofert jest naprawdę sporo, zarówno tych stacjonarnych, jak i online.

Kursy social media
Kursy social media

Social media – czy warto robić kursy?

Media społecznościowe stały się bardzo ważna dziedziną życia większości internautów. Pozwalają nawiązywać i utrzymywać więzi, dzielić się ważnymi oraz interesującymi momentami, a także zapewniają łączność ze znajomymi osobami i nie tylko. Social media w odróżnieniu od standardowych mediów umożliwiają wspólną komunikację.

Sprawdź także: Najbardziej opłacalne kursy zawodowe

Aktualnie użytkownik nie jest tylko odbiorcą nadawanego komunikatu, ale także jest nadawcą. Dzięki temu można rozpocząć dialog i komunikację. Niewątpliwie pomagają temu różnego rodzaju użyteczności, które przygotowane zostały na potrzeby mediów społecznościowych, mające zamiar przekazania reakcji, czyli komentarze, polubienia, reakcje, itp.

Kursy social media – dla kogo?

Oczywiście dla wszystkich osób, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności w prowadzeniu różnego rodzaju social mediów. Szkolenia social media przygotowywane są przez profesjonalistów, którzy na co dzień mają do czynienia z social media, a także mają aktualną wiedzę na ten temat. Osoby, które przeprowadzają szkolenia, udostępniają wiedzę i swoje umiejętności w łatwy i przystępny sposób.

Czy szkolenie social media jest potrzebne?

Wiele osób nie wykorzystuje w pełni potencjału mediów społecznościowych. Nie wystarczy jedynie założyć konto na Facebooku i co jakieś czas wrzucić tam zdjęcie albo posta. Polityka social media powinna być dobrze przemyślana i przeanalizowana, a kanały i konta powinny być dopasować do konkretnej firmy i jej klientów.

Sprawdź także: Szkolenie marketing internetowy

Czego uczą kursy social media?

Warto wiedzieć, że kursy social media są bardzo przyszłościowe. Zapotrzebowanie na ekspertów od social mediów nieustannie wzrasta. Istnieje mnóstwo elementów, które mogą być interesujące oraz dobre zarówno dla spółek, które chcą inwestować w rozwój swoich ludzi, ale także indywidualnych uczestników, którym zależy na uzyskaniu kolejnych zdolności czy też podjęciu pracy w social media (pisaliśmy m.in. Szkolenia rozwój osobisty). Właściwie przygotowane kursy social media, są realizowane przez praktyków, którzy zajmują się tą dziedziną.

Social media i ich znaczenie w biznesie

Internet jest aktualnie nieograniczonym źródłem rozgrywki i informacji dla wszystkich ludzi na świecie – bez względu na wiek. Z roku na rok ludzie coraz więcej czasu spędzają właśnie na portalach społecznościowych. Z tego względu firmy, które chcą liczyć się na rynku, muszą zadbać o to, aby być w mediach społecznościowych i szeroko pojętym internecie. Użytkownicy bardzo często szukają określonych informacji o produktach, zanim zdecydują się na ich kupno i lubią również porównywać oferty.

Kursy social media
Kursy social media

Często chcą także poznać markę oraz opinie klientów, dlatego też wchodzą na jej profil na Facebooku i Instagramie. Dlatego też social media to świetny kanał komunikacji marketingowej, z której powinno korzystać każde przedsiębiorstwo. Warto lepiej przyjrzeć się social mediom, gdyż rola serwisów społecznościowych nieustannie rośnie.

Czy szkolenie social media jest konieczne?

Przedsiębiorcy często nie podchodzą poważnie do komunikacji w mediach społecznościowych i dlatego też nie wykorzystują ich pełnego potencjału. Samo założenie strony na Facebooku i dodawanie kilku postów w miesiącu nie wystarczy. Najlepiej mieć dobrze przemyślaną strategię, a kanały komunikacyjne powinny być dobrane do określonej firmy oraz jej odbiorców. W przypadku niektórych branż najlepiej sprawdza się YouTube, a w innych Instagram.

Poczytaj również: Kurs inwestowania na giełdzie online

Czasem wystarczy wybrać jeden serwis społecznościowy i prowadzić go w odpowiedni sposób oraz dostarczać odbiorcom wartościowej treści. Znaczenie ma także sposób komunikacji i powinien być dobrany do danej platformy, gdyż w inny sposób przebiega budowa społeczności na Facebooku, a inaczej np. na Instagramie.

Przedsiębiorcy muszą wiedzieć, że social media to nie tylko element informacyjny i wizerunkowy. Social media doskonale są w stanie wspierać decyzje zakupowe internautów. Jednak aby takie działania przynosiły zamierzone rezultaty, konieczna jest odpowiednia wiedza. Jeżeli przedsiębiorca nie ma budżetu na zatrudnienie specjalistów, każdy może wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu. Na kursie social media można nauczyć się m.in.:

  • W jaki sposób tworzyć posty, które przyciągają uwagę odbiorców,
  • Jak tworzyć posty, które będą przyciągać uwagę odbiorców,
  • Co robić, żeby pobudzać odbiorców do działania,
  • W jaki sposób zdobywać nowych klientów,
  • Które social media wybrać, w zależności od potrzeb własnego biznesu.

Social media – jakie korzyści daje przedsiębiorcom?

Kursy social media mają wiele zalet. W szczególności można dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystywać najpopularniejsze media społecznościowe do celów marketingowych. Warto poznać bliżej specyfikę social mediów, dzięki czemu obsługa ich nie będzie stanowić dla innych żadnego problemu. Można dowiedzieć się, w jaki sposób komunikować się z odbiorców, stworzyć profil, który będzie pełny inspiracji, a także elementów, które wspierają procesy sprzedażowe.

Media społecznościowe to świetne narzędzia, które można wykorzystać do budowania rozpoznawalności firmy albo marki, jednak trzeba to robić w umiejętny sposób. Jakie plusy ma udział w szkoleniu social media?

  • Można stworzyć silną społeczność wokół swojej marki albo produktu. Klienci, którzy będą zaangażowani, będą chętnie wspierać działania firmy i dokonywać zakupu. Ponadto, można poznać ich opinie i dzięki temu lepiej rozpoznać ich potrzeby,
  • Dowiedzieć się, w jaki sposób skutecznie tworzyć efektywne reklamy. Sponsorowane posty trafią do nowych klientów, a dzięki temu jeszcze więcej osób może dowiedzieć się o marce albo firmie,
  • Opracować i obrać skuteczną strategię funkcjonowania w social mediach, dzięki czemu komunikacja będzie spójna i precyzyjna, a to spowoduje, że firma będzie wyróżniać się na tle konkurencji,
  • Można poznać najważniejsze funkcje najpopularniejszych portali społecznościowych, co ułatwi tworzenie ciekawych treści i postów,
  • Nauczyć się tworzyć przyciągające uwagę i estetyczne zdjęcia i grafiki, bez konieczności używania skomplikowanych i drogich narzędzi,
  • Poznać proste sposoby na zdobycie nowych obserwujących, a także poprawę działań promocyjnych, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Kursy social media
Kursy social media

Kursy social media – gdzie ich szukać?

Oczywiście najszersza oferta szkoleń z tego zakresu znajduje się w największych miastach. Jeśli chodzi o szkolenia social media oraz różnego rodzaju warsztaty, to najwięcej ofert można znaleźć w Warszawie. Tam odbywa się prawie jedna trzecia wszystkich wydarzeń, które poświęcone są tematyce social media. Kursy z zakresu social media bez problemu znaleźć można również bez trudu m.in. w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Lublinie czy Szczecinie.

Pisaliśmy niedawno również: Ciekawe kursy zawodowe

Jednak od pewnego czasu hitem są oczywiście kursy social media online. Przez internet znaleźć można najwięcej szkoleń i kursów, które poświęcone są platformie Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, itp. Także przez internet każdy może wziąć udział w kursach z zakresu copywritingu, tworzenia odpowiedniego contentu na potrzeby social media, zasad rozpatrywania reklamacji czy też właściwych praktyk obsługi klienta za pomocą miediów społecznościowych.

W internecie można znaleźć strony internetowe, które gromadzą wiele kursów, zarówno tych, które odbywają się online, jak i stacjonarnych. Tego typu strony pozwalają przyszłym kursantom na porównanie programu kursów, zapoznanie się z informacjami, które dotyczą organizatorów, mówców, prelegentów, a także z ceną kursów social media.

Dzięki temu można bardzo łatwo wybrać szkolenie, kurs albo warsztat w dobrej cenie, ale również taki, który będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb kursanta. Osoba zainteresowana może dowiedzieć się więcej na temat zakresu zagadnień, które będą poruszanie w trakcie szkolenia social media, a nawet oczekiwań względem miejsca i godziny odbywania się szkolenia.

Sprawdź także: Zasady skutecznej komunikacji

Jeśli chodzi o kursy social media online, to dzielą się one na dwa rodzaje: multimedialne i na żywo. Kursy, które realizowane są na żywo, mają wyznaczoną określoną datę zajęć, a kursanci logują się do określonej sali szkoleniowej, która jest wirtualna o konkretnej godzinie i w zajęciach uczestniczą z trenerem albo wykładowcom.

Dzięki temu kursant może na bieżąco zadawać pytania osobie prowadzącej, a także poznać innych uczestników, dzięki czemu będzie mógł dzielić się z nimi wiedzą oraz doświadczeniami – to wszystko daje kurs social media online.

To właśnie możliwość nawiązania zawodowych kontaktów to dodatkowy plus uczestnictwa tego typu kursie social media. Jest to ważne z tego względu, gdyż zmiany w mediach społecznościowych postępują niezwykle szybko, a dzięki utrzymywaniu dużej sieci kontaktów zawodowych, można je skuteczniej wdrażać (pisaliśmy również: Szkolenia i kursy zawodowe).

Z kolei kursy social media multimedialne można realizować w dowolnie wybranym czasie oraz tempie. Dzięki wykupieniu dostępu do takiego szkolenia, kursant dostaje możliwość wejścia w dowolnym momencie na platformę szkoleniową, a także wracać do określonej partii materiału. Takie rozwiązanie ma jednak wady, a jedną z nich jest brak możliwości bezpośredniego kontaktu z osobą prowadzącą, a kursant widzi go jedynie na nagraniach, które może obejrzeć, obok przykładów, ćwiczeń, itp.

Kursy social media
Kursy social media

Jakie inne szkolenia z zakresu social media warto rozważyć?

Warto poszukać ofertę kursów i szkoleń z zakresu zagadnień, które mają spore znaczenie dla social mediów, czyli m.in.:

  • Szkolenia z copywritingu oraz webwritingu – takie szkolenia umożliwiają uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności tworzenia tekstów na potrzeby mediów społecznościowych oraz internetu,
  • Kursy oraz szkolenia Facebook Ads – platforma Facebook stwarza naprawdę szerokie możliwości, jeśli chodzi o dotarcie do konsumentów z niemalże każdej branży czy kategorii,
  • Szkolenia z zarządzania marką – umożliwiają zrozumienie w jaki sposób wykorzystać social media w celu budowania marki, zapewnienia jej wysokiej rozpoznawalności oraz dobrego pozycjonowania.

Jakie istnieją media społecznościowe i w jak mogą pomóc w rozwoju firmy?

W skład social mediach wchodzi m.in.:

  • Serwisy społecznościowe, np. Instagram, TikTok, Facebook,
  • Blogi oraz mikroblogi, takie jak Twitter czy Blogger,
  • Serwisy video, np. YouTube,
  • Komunikatory, takie jak Messenger, Whatsapp.

Powyższe media społecznościowe są kierowane do innych grup i stwarzają różne inne możliwości zaistnienia firmom i markom. Najważniejsze z nich:

  • Budowanie marki – każdemu przedsiębiorstwu zależy na tym, aby mieć rozpoznawalną markę, czyli budować jej świadomość. Marka, posiadająca oryginalny, charakterystyczny zestaw cech, ma o wiele większe możliwości jeśli chodzi o nawiązywanie trwałych kontaktów i relacji z klientami, dzięki czemu podnosi poziom zaufania. Szkolenia z mediów społecznościowych umożliwiają zapoznanie się z zagadnieniem, które dotyczy wykorzystywania social mediów w procesie pozycjonowania oraz budowania marki,
  • Zwiększenie sprzedaży – firmy, które prowadzą sprzedaż online, ale również sklepy stacjonarne oraz te, które polegają na zewnętrznych kanałach dystrybucji usług i produktów, skorzystać mogą na działaniu i obecności w mediach społecznościowych. Może to być świetny kanał do zdobywania przez potencjalnych klientów informacji, dotyczących produktów i usług, np. promocji, ale również umawiania się na różne spotkania handlowe. Zwiększaniu sprzedaży sprzyjają również duże możliwości prowadzenia kampanii reklamowych w social media,
  • Komunikacja z klientem oraz jego obsługa – ze względu na dwustronną komunikację, social media są świetnym miejscem do utrzymywania komunikacji z klientami, a także prowadzeniem obsługi klientów. Dzięki takim kanałom, można wygodnie przyjmować oraz rozpatrywać zwroty, a także dodawać informacje na temat ważnych wydarzeń.

Kurs social media manager – jaki wybrać?

Osoba początkująca w roli specjalisty social media powinna zwrócić uwagę w szczególności na zdobywanie doświadczenia oraz na nauce teorii z ogólnych podstaw marketingu. W standardowym wydaniu szkolenia mają to do siebie, że można wyciągnąć z nich jak najwięcej, jeśli dokładnie wie się, czego chce.

Pisaliśmy również: Szkolenia biurowe oraz Szkolenia menedżerskie online

Poza szkoleniami, warto również sięgnąć po lekturę poradników, które pomogą zrozumieć i połapać się w tym środowisku. Jeśli chodzi o wybór kursu social media manager i nie tylko to ogólna zasada jest taka, aby sięgać po takie szkolenia, które w perspektywie kilku miesięcy umożliwią lepsze wykonywanie pracy.

Kursy social media
Kursy social media

Dla kogo jest kurs social media manager?

Tego typu szkolenie kierowane jest przede wszystkim do:

  • pracowników agencji reklamowych albo marketerów, 
  • osób, które chcą pracować w social media marketingu,
  • przedsiębiorców, chcących zrozumieć działanie i funkcjonowanie social mediów, aby lepiej sprawować kontrolę nad pracownikami albo wykonawcami.

Na co zwrócić uwagę, wybierając kurs social media manager?

Kryteria, które przyszły kursant powinien wziąć pod uwagę to:

  • Doświadczenie osoby prowadzącej – na rynku dostępny jest szeroki zakres szkoleń z obszaru social media, które często oferowane są przez ludzi, którzy osiągnęli sukces w jednej branży lub z jednej dziedziny albo pracując jako influencer. Udział w tego typu kursie, szczególnie na początku swojej kariery, może być nie tylko stratą pieniędzy, ale także naraża kursantów na utrwalenie schematów postępowania, które są ciężkie albo nawet niemożliwe do wykonania w innych warunkach. Zawsze należy korzystać ze szkoleń osób, którzy działają w różnych branżach i mają wiele potwierdzonych sukcesów na swoim koncie,
  • Praktyka – warto zwrócić uwagę czy osoba, która prowadzi szkolenie z social media, zajmuje się tym od dłuższego czasu, a także czy ma na co dzień styczność z tego typu marketingiem. Oczywiście pewne mechanizmy oraz logika działania zostają niezmienne, to jednak w kwestii szczegółów każdy portal społecznościowy różni się od siebie i nieustannie się zmienia,
  • Format kursu – przyszły socjalista z obszaru social media powinien zorientować się, czy będzie brak udział w kilkugodzinnym wykładzie, czy szkoleniu z prawdziwego zdarzenia. Dobry kursu social media powinien składać się z kilku elementów. Przede wszystkim z pracy na doświadczeniach uczestników, która powinna być osadzona w realiach teorii, własnej pracy, itp.,
  • Renoma – na własne nazwisko pracuje się wiele lat, oczywiście nie bez powodu. Szukając sprawdzonej wiedzy, najlepiej nie eksperymentować z kursami, które zostały znalezione na pierwszej lepszej stronie. Najlepiej sięgnąć jedynie po renomowane szkolenia social media, które dostarczą praktycznej i przydatnej wiedzy,
  • Społeczność – wybrani szkoleniowcy mają swoje zamknięte grupy na Facebooku, które szczególnie w pierwszych tygodniach po szkoleniu mogą być doskonałą pomocą przy wdrożeniu wiedzy praktycznej.

Kluczową kwestią podczas wyboru szkolenia lub kursu, nie tylko z obszaru social media, ale w każdym temacie, jest analiza swoich indywidualnych potrzeb. Choć może brzmieć skomplikowanie, to jest to po prostu odpowiedź na kilka podstawowych pytań, takich jak:

  • Czego kursant chce się nauczyć?
  • Czy lepiej uczy się w trakcie kursu z wykładowcą czy też podczas zajęć, do których może kilka razy wracać?
  • Czy woli nauczyć się więcej wiedzy teoretycznej, czy bardziej zależy mi na praktycznych zajęciach?

Dzięki odpowiedziom na te pytania, może szybciej i trafniej wybrać właściwy kurs social media. Inną ważną kwestią jest porównanie ofert kursów albo szkoleń przez różnych organizatorów. Warto porównać nie tylko program zajęć, ale również doświadczenie prowadzących oraz ceny. Szczególnie, że koszty kursów i szkoleń są mocno zróżnicowane. Można znaleźć kursy, które kosztują kilkadziesiąt złotych, ale dostępne są również szkolenia z social media za kilka tysięcy złotych. 

Kursy social media
Kursy social media

Co można nauczyć się na kursie social media manager?

Przede wszystkim można dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystywać potencjał oraz możliwości social mediów do działań marketingowych. Kursant nauczy się, w jaki sposób prowadzić profile firmowe oraz budować społeczność i wizerunek np. na Facebooku, Instagramie oraz innych popularnych serwisach społecznościowych.

Czytaj także: Darmowe kursy z certyfikatem

Kurs social media manager pozwoli na naukę efektywnego wykorzystania social mediów w celach biznesowych, opanowanie tworzenia dobrych treści oraz budowania pozytywnego wizerunku marki lub firmy, wykorzystywania najskuteczniejszych narzędzi, które przydatne są w pracy Social Media Managera.

Przykłady program nauczania może obejmować:

  • Efektywne działania biznesowe w mediach społecznościowych – skuteczne prowadzenie komunikacji w social media, poznanie serwisów, które będą najbardziej skuteczne dla danej branży. Dzięki temu można w 100% wykorzystać potencjał social sellingu,
  • Budowanie wizerunku oraz tworzenie treści – nauka wykorzystywania storytellingu w celu budowania świadomości firmy lub marki, w także podnoszenia zaawansowania odbiorców. Można dzięki temu nauczyć się copywritingu i tworzyć efektywne teksty sprzedażowe,
  • Narzędzia Social Managera – istnieją różnego rodzaju narzędzia, dedykowane social media managerom, np. Canva, które można wykorzystać do łatwego i szybkiego tworzenia grafik, przeznaczonych dla mediów społecznościowych,
  • Egzamin i Certyfikat Specjalisty – kursy social media często kończą się egzaminem i odebraniem imiennego Certyfikatu Specjalisty, który stanowi potwierdzenie nabytych umiejętności (pisaliśmy m.in. Szkolenia online z certyfikatem)

Szkolenia i kursy Facebook

Nieustannie dominującym medium społecznościowym jest platforma Facebook. Jest to najpopularniejszy serwis, wokół którego wciąż powstają nowe narzędzia marketingowe. Obecnie prowadzenie działań promocyjnych możliwe jest nie tylko na Facebooku, ale również Messengerze, Whatsappie, Instagramie. To tzw. wielka czwórka Meta, czyli spółka Matka dla wszystkich tych serwisów, a także rozwiązań social media.

Pisaliśmy niedawno: Jak nauczyć się tekstu na pamięć

Szkolenia social media LinkedIn

Wiele firm, szczególnie działających na rynku B2B, ale także zajmujących się organizacją konferencji dla biznesu rekrutacją specjalistów, decyduje się na obecność właśnie na LinkedIn. To największy biznesowy portal social media, który jednak wymaga opracowania indywidualnej strategii obecności oraz zapoznania się z narzędziami do płatnej promocji, a także prowadzenia działań natywnych. Wykorzystywanie innych mediów społecznościowych może nie wystarczyć w odniesieniu do sukcesu LinkedIn. Tego typu szkolenia i kursy wykorzystywane są przez różnego rodzaju handlowców czy też konsultantów, którzy mają zamiar prowadzić sprzedaż B2B w oparciu właśnie o LinkedIn.

Kursy social media
Kursy social media

Kursy i szkolenia z TikTok

Kursy social media z TikTok są coraz bardziej popularne. Każdego roku pojawiają się coraz nowsze serwisy i portale i jednym z nich jest właśnie TikTok. Choć powstał dobre kilka lat temu, to dopiero niedawno został dostrzeżony przez marketerów. Doceniany jest w szczególności za błyskawicznie rosnące zasięgi, a także możliwość dotarcia do osób młodszych i starszych i niewygórowane koszty prowadzonych działań reklamowych oraz promocyjnych w porównaniu do pozostałych mediów społecznościowych. Warto zatem zainteresować się poznaniem tego serwisu, biorąc udział w kursach i szkoleniach, najlepiej kończących się uzyskaniem certyfikatu.

Kursy i szkolenia dotyczące strategii obecności w social media

Obecność w mediach społecznościowych bez odpowiednio przygotowanej strategii, bardzo często staje się źródłem kosztem, a niekoniecznie przychodów. Aby uniknąć nieodpowiednich inwestycji, najlepiej przygotować sobie strategię, czyli opracować cele obecności marki czy też firmy w mediach społecznościowych, a także narzędzia, które mają być wykorzystywane. Warto także zaplanować obecność i zasoby konieczne do realizacji działań, jak również poznanie sposobów pomiaru efektywności działań, które są prowadzone. Dzięki temu wszystkiemu można osiągnąć maksimum korzyści, zachowując stosunkowo niewygórowane koszty.

Pisaliśmy niedawno również: Najbardziej opłacalne kursy zawodowe

Najlepsze szkolenia Facebook i Facebook Ads

Przykładowe szkolenia social media, na które warto zwrócić uwagę to:

  • Agencja Social Media Now: Facebook & Instagram Pro – to kurs, który oferowany jest przez agencję Social Media Now i trwa 2 dni. Odbywa się przez internet albo stacjonarnie w 10 Polskich miastach, m.in. Warszawie, Toruniu, Łodzi, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, itp. Jest ono przeznaczone zarówno dla osób początkujących, jak i średnio-zaawansowanych. Program kursu obejmuje kompleks omówienie komunikacji przy pomocy Facebooka. Jego cechy charakterystyczne oraz sposoby na tworzenie skutecznych postów, które będą trafiać do szerokiego grona odbiorców. Szkolenie z social media Facebook obejmuje również grupy, prowadzenie transmisji LIVE, messenger,
  • Agencja Tigers: Facebook: Jak dla swoich – kurs social media oferowany przez tą agencję, odbywa się wyłącznie przez internet i trwa 8 godzin, w tym 7 szkoleniowych i godzinę pytań oraz odpowiedzi. Szkolenie przeznaczone jest dla ambitnych początkujących albo osób średnio-zaawansowanych. Kurs skupia się na tworzeniu treści i reklam na Facebooku. Jego plan obejmuje techniczne oraz konkretne aspekty obecności firmy lub marki na Facebooku,
  • Sprawny marketing: Facebooku Marketing + Facebook Ads – kurs social media oferuje 1 oraz 2 dniowe szkolenia z obsługi i prowadzenia Facebooka, które odbywają się zarówno stacjonarnie w kilku największych miastach, np. Warszawie, Poznaniu czy Gdańsku, a także w formie online. Zależnie od lokalizacji szkolenia social media, kurs prowadzony jest przez Szymona Florczaka albo Katarzynę Granops-Szkode. Szkolenie kierowane jest dla początkujących osób oraz średniozaawansowanych, a tematy jakie omawia to informacje o portalu, algorytmie, jak i samych reklamach w ekosystemie Facebooka, itd. Natomiast warsztat Facebook Marketing Pro dedykowany jest dla zaawansowanych osób i skupia się tylko na reklamie na Facebooku,
  • Artur Jabłoński: Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie – ten kurs social media odbywa się w sposób stacjonarny w Warszawie i trwa 1 albo 2 dni po 7 godzin szkoleniowych. Zależnie od wybranego terminu, w kursach udział bierze od 16 do 20 kursantów. To szkolenie z social media to kompendium wiedzy na temat systemu reklamowego na Facebooku oraz Instagramie. Obejmuje wiele tematów, od celów reklamowych oraz grup docelowych, po optymalizację kampanii oraz zaawansowany marketing. Dzień pierwszy szkolenia przeznaczony jest dla osób początkujących, z kolei drugi – dla zaawansowanych. Można wybrać jeden z nich, w zależności od własnego doświadczenia albo skorzystać z obu dni,
Kursy social media
Kursy social media
  • Marketing Online: Facebook i Instagram Ads – ten kurs social media oferuje dwudniowe szkolenie z reklam na Facebooku w formie online. Pierwszy dzień przygotowany został z myślą o początkujących osobach, drugi przeznaczony jest dla średnio-zaawansowanych. Jest możliwość zapisu jedynie na jeden poziom albo na szkolenie w formie całości. Jeśli kursant zdecyduje się na zakup dwóch dni szkolenia, można je odbyć w dowolnie wybranych terminach, co jest sporym plusem. Program tego kursu podejmuje takie tematy, jak wstęp do mediów społecznościowych oraz do sprzedaży przy ich pomocy. Obejmuje także szczegółowe wyjaśnienie wszelkich celów reklamowych, jak również umiejscowienia reklam, które dostępne są na Facebooku. Ten kurs social media będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które są zielone w kwestii reklam na Facebooku i w krótkim czasie chcą zdobyć wyczerpującą wiedzę z tego zakresu,
  • Content Hero: Facebook & Instagram – to szkolenie z mediów społecznościowych to jednodniowy kurs, dotyczący reklamy na Facebooku i Instagramie. Odbywa się ono przez internet i przeznaczone jest dla osób początkujących albo takich, którzy posiadają już pewną wiedzę w tym zakresie. W przypadku tego kursu, największy nacisk kładziony jest na sprzedaż przy pomocy mediów społecznościowych,
  • More Bananas: Facebook i Instagram Marketing – osoby, które poszukają wiedzy zarówno w kwestii marketingu na Facebooku, ale również Instagramie. To jednodniowe szkolenie social media, które odbywa się przez internet i jest przeznaczone dla początkujących kursantów oraz odbywa się w 25-osobowej grupie.

Najlepsze szkolenia social media: Instagram

Później lista szkoleń, na które warto zwrócić uwagę, chcąc poszerzyć swoją wiedzę z zakresu obsługi i prowadzenia Instagrama:

  • Agencja Coconut Agency: Akademia Facebook&Instagram Ads – program kursu dzieli się na 2 dni. Część dotycząca Instagrama kursant może poznać Instagrama całkowicie od podstaw. Może się dowiedzieć, jakie są kluczowe aspekty skutecznego i udanego profilu na Instagramie oraz budowania silnej marki. Dzięki szkoleniu social media można poznać sposoby na zaangażowanie odbiorców i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Na Instagramie jest wiele przydatnych narzędzi oraz aplikacji do tworzenia treści, a kurs uczy również poprawnego używania hashtagów,
  • Social Media Now: Instagram w Marketingu – agencja ta oferuje jednodniowe szkolenie social media przez internet, które przeznaczone jest przede wszystkim dla osób początkujących, ale także dla osób, które działają już na Instagramie, jednak potrzebują poznania podstaw jego działania. Kurs obejmuje naukę tworzenia strategii działań, a także pracy nad wizerunkiem na Instagramie. Szkolenie social media obejmuje również obszar przydatnych narzędzi,

Pisaliśmy niedawno również: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Kursy social media
Kursy social media
  • Tigers: Budowa marki na Instagramie – to jednodniowe szkolenie możliwe do przeprowadzenia przez internet albo stacjonarnie, które obejmuje 7 godzin szkoleniowych i jedną godzinę w formie sesji pytań i odpowiedzi. To będzie świetne rozwiązanie dla osób, chcących poznać aspekty techniczne obsługi Instagrama, a także zrozumieć działania algorytmu serwisu,
  • sprawny.marketing: Instagram Marketing – ten portal oferuje jednodniowe szkolenie social media, które może odbywać się w formie online albo stacjonarnie we Wrocławiu i Warszawie. Mogą skorzystać z niego osoby, które zaczynają przygodę z tematyką social media oraz średnio-zaawansowani.

Najlepsze szkolenia z LinkedIn

Poniżej lista szkoleń social media z LinkedIn, na które warto zwrócić uwagę:

  • Coconut Agency – szkolenia z LinkedIn oraz reklam LinkedIn Ads dla firm – kurs przeznaczony dla osób, krwi chcą podszkolić się i poznać funkcjonowanie tej platformy albo chce poszerzyć własne działania marketingowe, a także poprawić widoczność firmy w sieci,
  • Social Media Now: LinkedInPRO – agencja ta oferuje jednodniowe szkolenie social media przez internet. Tematyka kursu obejmuje przede wszystkim funkcjonalności LinkedIn, metody na angażowanie odbiorców na firmowym koncie, a także budowanie biznesowych relacji przy pomocy tej platformy, jak również podstawy reklamy,
  • Tigers: LinkedIn – to szkolenie trwa także jeden dzień i odbywa się przez internet. Przeznaczone jest dla osób początkujących oraz takich, które mają już pewne pojęcie na temat tej platformy. Kursanci mogą zapoznać się z metodami skutecznego zarządzania firmową stroną, a także tworzenia treści. Kurs social media LinkedIn pozwala także na zapoznanie się z panelem reklamowym tej platformy,
  • Content Hero: LinkedIn & Personal Branding – to także jednodniowe szkolenie, odbywają się w formie online. Zagadnienia, które są na nim poruszane to m.in. reklama na platformie, LinkedIn Premium czy personal oraz employer branding na LinkedIn,
  • Marketer+: Firma na LinkedInie – to krótkie, bo trwające 2 godziny szkolenie przez internet, które traktuje na temat platformy LinkedIn, z którego skorzystać mogą nie tylko osoby zaczynające przygodę z social media, ale także mające już pewne pojęcie na ten temat. Kurs social media kierowany jest do osób, którzy są przedsiębiorcami, a także pracują w działach marketingu, sprzedaży i HR. Szkolenie obejmuje takie tematy, jak budowa strony internetowej na platformie, tworzenie tekstów oraz najczęściej popełniane błędy.
Kursy social media
Kursy social media

Jeżeli nie szkolenie social media, to co?

Oczywiście istnieją akredytywy dla szkolenia social media. Internet ma do zaoferowania o wiele więcej, również bezpłatne źródła wiedzy dotyczącej social mediów, np.:

  • Czytanie wartościowych blogów o tej tematyce, których w internecie jest naprawdę sporo,
  • Podcasty dotyczące social mediów, 
  • Książki oraz magazyny branżowe,
  • Czerpanie wiedzy ze stron internetowych oraz serwisów, które poświęcone są tej tematyce,
  • Darmowe kursy social media, które dostępne są w sieci, np. w postaci webinarów. W internecie można znaleźć wiele wartościowych szkoleń, za które nie trzeba płacić. Takie kursy social media online za darmo to świetna opcja dla osób początkujących, a także z ograniczonym budżetem, którzy chcą zacząć rozeznawać się w tematyce social mediów, bez konieczności ponoszenia kosztów,
  • Bezpłatne audiobooki i i eBooki, które dotyczą tematyki social mediów. 
Kursy social media
Kursy social media

Social media aktualnie cieszą się ogromną popularnością. Młodzi ludzie, choć nie tylko spędzają wiele godzin każdego dnia na aktywności w mediach społecznościowych. Z tego względu jest to świetne miejsce do reklamowania swojego biznesu. Są tam nieograniczone możliwości na zdobywanie nowych klientów, podnoszenia poziomu sprzedaży, a także promocji produktów albo usług. Warto zatem rozważyć profesjonalne szkolenie z social media, np. szkolenie facebook, o których wspominaliśmy powyżej.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.