Kurs marketingu internetowego

Kurs marketingu internetowego – na który się zdecydować?

Kurs marketingu internetowego może być dobrym sposobem na poznanie podstaw marketingu w sieci, nowych trendów, nowych narzędzi – to z pewnością znakomita opcja dla początkujących, ale nie tylko. Znajomość zagadnień z zakresu marketingu internetowego jest potrzebna nie tylko sklepom, agencjom marketingowym i specjalistom od reklamy – obecnie bardzo często jest niezbędna w pewnym zakresie freelancerom i specjalistom z bardzo wielu dziedzin, którzy online mogą oferować swoje produkty i usługi (pisaliśmy również: Kursy online i szkolenia online oraz Zastosowanie e-learningu).

Jesteś początkujący i chciałbyś nauczyć się podstaw? A może posiadasz już pewną wiedzę, którą chciałbyś uzupełnić i uporządkować, zweryfikować swoje sposoby pracy i wypracować nowe strategie? Przydatne będzie szkolenie z marketingu internetowego. Ofert różnego rodzaju kursów jest jednak bardzo wiele i łatwo zginąć w ofercie. Przeczytaj, jaki kurs marketingu internetowego wybrać i sprawdź polecane propozycje.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego. kurs seo z certyfikatem

Dlaczego warto zdecydować się na kurs marketingu internetowego?

Obecnie Internet stwarza wręcz nieograniczone możliwości by promować swoje produkty i usługi. Dotyczy to nie tylko największych graczy na rynku i sklepów internetowych czy produktów wirtualnych, ale i zdecydowanej większości drobnych przedsiębiorców, którzy świadczą swoje usługi lokalnie. Przemyślana strategia umożliwia pozyskanie dużej liczby nowych klientów także przy mniejszym budżecie. Należy jednak pamiętać o tym, że Internet jest bardzo konkurencyjną przestrzenią działania.

Pisaliśmy niedawno również: Szkolenia dla liderów

Tu możesz znacznie pomnożyć zyski z prowadzonej działalności, jednocześnie jednak Twoja oferta konkuruje z bardzo wieloma podobnymi. Jak się wyróżnić? Jak wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców ze swoim przekazem? Odpowiedzi na te pytania daje online marketing. Ten termin obejmuje wszystkie działania w sieci, które mają służyć promowaniu wszelkiego rodzaju produktów i usług – na przykład płatne reklamy, kanały w mediach społecznościowych czy pozycjonowanie własnej witryny.

Tak samo jak w przypadku tradycyjnych form, celem jest dotarcie do potencjalnego klienta i skłonienie go do określonego zachowania (kupno produktu, skorzystanie z usługi).

Umiejętności z zakresu marketingu internetowego, zarówno te bardziej techniczne, jak i kreatywne, mogą być przydatne dla bardzo wielu osób działających w zupełnie odmiennych branżach (pisaliśmy również: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych). Należy jednak pamiętać o tym, że środowisko internetowe drastycznie się zmienia: zmieniają się wytyczne Google, specyfika poszczególnych platform czy opcje ustawień reklam.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego. marketing internetowy kurs z certyfikatem

Sposoby, które pozwalały skutecznie przyciągać uwagę potencjalnych klientów jeszcze kilka lat temu, obecnie mogą być przeciw skuteczne. Klienci są coraz bardziej świadomi i w dużym stopniu uodpornili się na nachalną reklamę. To powoduje, że nawet osoby, które mają już pewną wiedzę i doświadczenie w branży, potrzebują, aby ciągle się uczyć, modyfikować swoje podejście.

Który kurs marketingu internetowego będzie najlepszy dla początkujących?

Ogromna oferta kursów z zakresu marketingu internetowego dostępnych na rynku powoduje, że osoba, która faktycznie chce podszkolić swoje umiejętności może czuć się bardzo zagubiona. Jeżeli nie sprawdzi dokładnie programu szkolenia, może się okazać, że wyda duże pieniądze jedynie po to, by poznać kilka podstawowych definicji i banalnych porad, lub wręcz przeciwnie – trafi na zajęcia, gdzie nie będzie miała szans zrozumieć zaawansowanych zagadnień technicznych.

Obok szkoleń od podstaw można znaleźć ofertę dedykowaną specjalistom z wieloletnim doświadczeniem, a także szkolenia projektowane z myślą o dużych firmach. Atrakcyjne nazwy kursów nie zawsze odpowiadają treści. Nie warto także kierować się wyłącznie kryterium ceny – najtańsze szkolenia z e-marketingu mogą mieć bardzo okrojony program lub być prowadzone przez osoby, które same jeszcze bardzo wiele powinny się nauczyć.

Z drugiej jednak strony nie zawsze bardzo drogie szkolenie będzie najlepsze. Czasem za wysoką ceną szkolenia stoi sława i charyzma prowadzącego czy wysokie koszty związane z wynajmem sali, a niekoniecznie program i wysoki poziom merytoryczny. Jak w takim razie znaleźć kurs e-marketingu, który będzie dla nas odpowiedni? Przede wszystkim powinniśmy dobrze zastanowić się, jakie są nasze potrzeby, możliwości i które umiejętności przede wszystkim chcemy rozwijać.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego. kurs seo

Zastanów się, w które działania marketingowe chcesz zainwestować

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, który kurs marketingu internetowego jest najlepszy. Oczywiście można wskazać dobre kursy o wysokim poziomie merytorycznym i kursy, których raczej nikomu byśmy nie polecili, gdyż ich prowadzący zwyczajnie nie byli dobrze przygotowani do zajęć, jednak każdy uczestnik ma nieco inne potrzeby i oczekiwania.

Zanim zapiszesz się na szkolenie, pomyśl o tym, co chcesz dzięki niemu osiągnąć; w jaki sposób zamierzasz działać. Przede wszystkim kluczowe będzie określenie, w które działania marketingowe zamierzasz zainwestować. Marketing internetowy obejmuje bardzo wiele obszarów takich jak: działania promocyjne prowadzone w mediach społecznościowych, za pomocą własnej witryny i wyszukiwarki Google, za pomocą e-mail marketingu.

Jeżeli nie przemyślisz tej kwestii, może się okazać, że poświęcisz dużo czasu na szkoleniu na naukę optymalizacji reklam na Tiktoku, chociaż nie zamierzasz w ogóle w nie inwestować, gdyż Twoja grupa docelowa w ogóle nie korzysta z tej platformy. Błędem może być ograniczanie się jedynie do jednego kanału komunikacji z klientami. Z drugiej jednak strony próby bycia wszędzie mogą spowodować, że ostatecznie żadnemu z kanałów nie będziesz w stanie poświęcić wystarczającej uwagi.

Naucz się skutecznie pozyskiwać większy ruch z wyszukiwarki

Zazwyczaj działania promocyjne w Internecie warto rozpocząć od stworzenia strony Internetowej, która będzie wizytówką Twojej firmy w sieci i pozycjonowania jej w wyszukiwarce Google. Co prawda, w przypadku niektórych firm, zwłaszcza mniejszych, sprawdza się inna opcja – rezygnacja z własnej witryny i prowadzenie działań w sieci w oparciu o profil na Facebooku, jednak zwłaszcza na dalszym etapie rozwoju to podejście może wiązać z wieloma ograniczeniami.

Po stworzeniu dopracowanej strony internetowej warto zainwestować w szkolenie, które pozwoli Ci czerpać jeszcze więcej korzyści z witryny dzięki wyszukiwarce Google. Na tym etapie przydadzą się szkolenia z emarketingu, dzięki którym możesz znacznie zwiększyć ruch w witrynie, a w szczególności szkolenia SEO i szkolenia Google Adwords.

Szkolenia SEO

Spośród szkoleń z zakresu marketingu internetowego ogromną popularnością cieszą się szkolenia SEO (z ang. Search Engine Optimisation – optymalizacja stron internetowych). SEO obejmuje wszystkie działania zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią, których celem jest zwiększenie widoczności strony w Google. Dzięki umiejętności pozycjonowania Twoja strona będzie wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach Google.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego. szkolenie seo

Szkolenia GoogleAdwords

To kursy, podczas których nauczysz się promować swoją stronę przy pomocy systemu reklamowego Google – GoogleAdwords. Dzięki opłaceniu reklamy Twoja witryna może od razu znaleźć się widoczna na samej górze wyników wyszukiwania. Dowiedz się, w jaki sposób korzystać z reklam GoogleAds by były one możliwie jak najefektywniejsze i by nie marnować budżetu przeznaczonego na reklamę.

Ruch z witryn odsyłających

Aby Twoja kampania była efektywna, ważne jest, by klienci mogli docierać na Twoją witrynę nie tylko z wyszukiwarki Google i opłaconych przez Ciebie reklam, ale i innych miejsc w sieci. Aby było to możliwe, warto dbać o ilość i jakość linków zamieszczanych na innych witrynach, które prowadzą do Twojej. Warto dbać o to, by linki do Twojej oferty pojawiały się w katalogach branżowych i na portalach czy forach tematycznych.

Podczas szkoleń z zakresu marketingu internetowego dowiesz się, w jaki sposób zdobywać wartościowe linki, które korzystnie wpływają na pozycjonowanie, a także mogą być interesujące dla odbiorców.

Kursy z zakresu content marketingu

Bardzo skutecznym sposobem na pozyskiwanie ruchu w Internecie jest content marketing, czyli marketing treści. Aby Twoja witryna mogła być naprawdę interesująca dla odbiorców, musi zawierać interesujące, poszukiwane przez nich treści. Mają one korzystny wpływ na pozycjonowanie strony w Google, ale i potrafią przyciągać użytkowników o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach.

Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep ze sprzętem turystycznym, dobrym pomysłem będzie przygotowanie strony internetowej z praktycznymi poradami dla podróżników, które odsyłają do Twojej oferty. Dzięki temu trafią na nią osoby, które na przykład przygotowują się do biwakowania w górach. Jest prawdopodobne, że w przyszłości będą one potrzebowały kupić określony sprzęt i akcesoria, wybiorą Twoje produkty. Content marketing do doskonały sposób na to, by działać w sposób nienachalny i stopniowo budować opinię eksperta. 

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego

Szkolenie social media – pozyskuj ruch z portali społecznościowych

Media społecznościowe – takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Tiktok mają ogromny potencjał reklamowy. Szacuje się, że w Polsce z podobnych platform korzysta nawet 16 milionów użytkowników. Bądź tam, gdzie Twoi klienci. Reklama w mediach społecznościowych może być niedroga (możesz dostosować nakłady do swoich potrzeb i możliwości finansowych) i pozwala bardzo skutecznie docierać do potencjalnych klientów. Wydaje Ci się, że każdy potrafi publikować posty na Facebooku? Nic bardziej mylnego. Dzięki szkoleniu z marketingu online dowiesz się, w jaki sposób budować społeczność skupioną wokół marki i jak mierzyć i analizować efekty kampanii (pisaliśmy niedawno: Szkolenia z social media).

Bezpośrednie wejścia na stronę

Dobre kursy z marketingu online pokazują również, jak sprawić, by ludzie chcieli wchodzić na stronę bezpośrednio. To możliwe, pod warunkiem, że zadbasz o odpowiedni PR marki i o to, by wypracować jej pewną renomę. W momencie, gdy dużo osób będzie odwiedzać Twoją witrynę, możesz pomyśleć o tym, by zarabiać bezpośrednio na niej.

Kampanie e-mail

Skuteczną formą reklamy w Internecie nadal pozostają wiadomości e-mail wysyłane do klientów. Podczas dobrego szkolenia z zakresu marketingu internetowego dowiesz się, w jaki sposób przygotowywać atrakcyjne newslettery, które nie będą traktowane przez odbiorców jako spam, lecz źródło przydatnych informacji.

Display – reklamy banerowe i video

Pomimo ogromnej mocy, jaką może mieć słowo pisane, żaden marketingowiec nie powinien zapominać o tym, że do większości odbiorców obraz przemawia znacznie lepiej niż tysiąc słów. Z tego powodu najłatwiej przyciągać uwagę przy pomocy atrakcyjnych banerów i reklam displayowych. Zwłaszcza w przypadku większych firm reklamy video to absolutna konieczność. Istnieje wiele szkoleń podczas których możesz nauczyć się, jak przygotowywać wysokiej jakości materiały graficzne i video, a także w jaki sposób planować i optymalizować kampanię, tak aby była ona jak najbardziej efektywna.

Pisaliśmy niedawno również: Jak się szybko uczyć na pamięć

Czym kierować się wybierając szkolenie z marketingu internetowego?

Osoba prowadząca

Zawsze zanim zdecydujesz się na konkretne szkolenie, warto dokładnie sprawdzić, kim jest osoba, która je prowadzi. Niestety, w branży nie brakuje „samozwańczych ekspertów”, którzy w rzeczywistości sami potrzebowaliby jeszcze bardzo wiele nauki. W niektórych przypadkach „sława” i charyzma szkoleniowca nie przekłada się na jego rzeczywiste umiejętności.

Z drugiej strony może być tak, że podpiszesz umowę z renomowaną firmą szkoleniową, nie precyzując jednak, kto dokładnie prowadzi zajęcia. To również może być poważnym błędem – gdy przyjdzie co do czego, okaże się, że chociaż firma zatrudnia wielu ekspertów, Ty weźmiesz udział w zajęciach prowadzonych przez osobę niedoświadczoną.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego

Jak w takim razie znaleźć kogoś odpowiedniego? Z całą pewnością warto sprawdzać doświadczenie szkoleniowców i ich certyfikaty. Ważna może być również specjalizacja. Warto się zastanowić, w jakich obszarach działa na co dzień osoba, do której chcemy się zapisać na szkolenie i rozważyć, czy faktycznie będziemy mogli czegoś się nauczyć z jej doświadczeń.

Program szkolenia z marketingu internetowego

Oczywiście wybierając szkolenie należy również dokładnie przeczytać jego program. Tak jak pisaliśmy wcześniej, najlepszą strategią będzie poszukanie kursu, który koncentruje się na wybranych, najbardziej odpowiadającym Twoim potrzebom kanałom komunikacji marketingowej. Dobrze, jeżeli firma szkoleniowa lub prowadzący udostępnia wcześniej plan całego szkolenia ze szczegółowo opisanymi wszystkimi lekcjami.

Pisaliśmy niedawno również: Szkolenia menedżerskie

Sprawdź, za ile lekcji płacisz i ile czasu poświęcane jest poszczególnym zagadnieniom. Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy szkolenie koncentruje się przede wszystkim na przekazaniu wiedzy teoretycznej, czy też uczestnicy będą mieli możliwość przećwiczenia nowo nabytych umiejętności w praktyce (pisaliśmy także: Praktyczne szkolenia online). Koniecznie upewnij się również, jaki jest poziom trudności szkolenia – czy ma ono na celu przekazanie podstawowej wiedzy i wprowadzenie do tematu dla osób poczatkujących, czy też pozwala rozwijać umiejętności na poziomie eksperckim (pisaliśmy m.in. Szkolenia rozwój osobisty).

Czy szkolenie pozwala na ćwiczenie nabytych umiejętności w praktyce?

Bardzo wiele szkoleń przyciąga uczestników możliwością przećwiczenia w praktyce nowych umiejętności. W rzeczywistości warto zawsze dokładnie upewnić się, na czym dokładnie to polega. Czy faktycznie każda część teoretyczna kończona jest praktycznymi ćwiczeniami, czy przykłady są dokładnie pokazywane np. w systemie lub programie? Jakie narzędzia są potrzebne, by efektywnie brać udział w kursie? Dobrze, jeżeli są to narzędzia darmowe i ogólnodostępne, ewentualnie takie, którymi dysponujesz lub wiesz, że w przyszłości chciałbyś wykorzystywać – nie ma sensu płacić za dostęp do drogiego programu, którego później, po zakończeniu kursu, nie będziesz potrzebować.

Czy szkolenie bazuje na aktualnych źródłach wiedzy?

Technologie wykorzystywane przez marketingowców ciągle zmieniają się i uaktualniają, podobnie jak specyfika środowiska internetowego i podejście klientów do reklamy. Sposoby działania, które jeszcze kilka lat temu przynosiły ogromne zyski, dzisiaj nie tylko nie są skuteczne, ale i mogą narazić firmę na straty.

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego

Aby mieć pewność, że wiedza, która jest przekazywana podczas kursu, jest rzetelna, warto sprawdzić, czy firma szkoleniowa posiada partnerstwa z największymi firmami operującymi w branży marketingu internetowego i producentami oprogramowania, czy posiada aktualne certyfikaty od znanych i wiarygodnych instytucji. Nie wszystkie te informacje muszą być dostępne na stronie internetowej – jeżeli nie są, nie bój się kontaktować z prowadzącym i zadawać pytań.

Szkolenie z marketingu internetowego – stacjonarne czy w formie zdalnej?

Obecnie coraz popularniejsze są szkolenia z marketingu internetowego w formie zdalnej. Wiele osób ma jednak wątpliwości, czy są one tak samo efektywne jak szkolenia stacjonarne. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym możliwościom.

  • Szkolenia stacjonarne z wybranego zagadnienia – to szkolenie organizowane w formie stacjonarnej, którego program jest z góry ustalony. Zazwyczaj odbywa się według przygotowanych wcześniej scenariuszy w formie, która ma odpowiadać potrzebom osób pracujących w różnych firmach. Zapisując się na takie szkolenie wiesz wcześniej, jakie zagadnienia będą poruszane w trakcie. Zwykle uczestnicy mają możliwość zadawania pytań w trakcie, jednak nie mogą one zbytnio odbiegać od zagadnień poruszanych podczas zajęć.
  • Szkolenia stacjonarne dedykowane – to szkolenie, które od podstaw projektowane jest z myślą o potrzebach i oczekiwaniach zamawiającego. Podczas takiego szkolenia cała uwaga może zostać skupiona na problemach z praktyki konkretnej firmy. Szkoleniowiec może poświęcić dużo czasu na omówienie konkretnych przykładów istotnych z punktu widzenia kursanta i przekazać zaawansowaną wiedzę.
  • Szkolenia online z wybranego tematu – szkolenie w tej formie może być bardzo wygodne, zwłaszcza gdy mieszkasz w mniejszej możliwości i dojazdy do innego miasta wiązałyby się z wieloma niedogodnościami. W przypadku dobrze przygotowanego do pracy, merytorycznego prowadzącego zdalna forma nie powinna być problemem, tym bardziej że osoby zainteresowane pracą z marketingiem internetowym zazwyczaj są już przyzwyczajone do udziału w wydarzeniach w tej formie. Uwaga – niektóre z firm oferują „szkolenia” polegające na udostępnieniu kursantom dostępu do nagranych wcześniej wykładów i ćwiczeń. Takie zajęcia mogą być bardzo merytoryczne, jednak udział w nich przypomina raczej samodzielne przeglądanie filmików i tutoriali dostępnych np. na Youtube. Z całą pewnością taka forma nie sprzyja interakcji. Z drugiej strony możesz uczyć się kiedy chcesz, nawet jadąc w pociągu czy o szóstej rano przed pracą.
  • Szkolenia online dedykowane – to szkolenia projektowane specjalnie z myślą o potrzebach konkretnej firmy, które odbywają się przez Internet. W przeciwieństwie do kursów przez Internet, które bazują na gotowych scenariuszach czy wręcz nagranych wcześniej filmikach, tu lekcje przygotowywane są specjalnie z myślą o potrzebach Twojej firmy. 
Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego

Ciekawe kursy marketingu internetowego – przykłady

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, który kurs marketingu internetowego jest najlepszy. Każdy ma nieco inne oczekiwania i potrzeby. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji ciekawych, sprawdzonych szkoleń z zakresu emarketingu.

Kurs Internetowe Rewolucje – Kurs Marketingu Internetowego Google

Udział w kursie z zakresu marketingu internetowego i zdobycie rzetelnej wiedzy nie zawsze musi wiązać się z dużymi wydatkami. Naukę warto rozpocząć od kursu Internetowe Rewolucje. To darmowy kurs marketingu internetowego Google.  Wiele osób nie ma świadomości, że Google udostępnia bardzo ciekawe materiały edukacyjne w formie darmowych lekcji online o różnym stopniu zaawansowania. Co ważne, są to wysokiej jakości materiały przygotowywane przez swoich specjalistów we współpracy z jednostkami naukowymi.

Aby zapisać się na kurs, wystarczy zarejestrować się przy pomocy swojego konta Google: https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje. To ciekawa propozycja dla właścicieli sklepów internetowych i innych witryn oraz osób, które planują swoją karierę w branży ecommerce oraz marketingu internetowym.

Kurs Marketingu Internetowego – Akademia SprawnyMarketing.pl 

Zajęcia online dla zaawansowanych marketerów i marketerek mają na celu przekazanie wiedzy na jeszcze wyższym poziomie niż ma to miejsce na większości standardowych szkoleń, webinarów i bootcampów. Spotkania online z najlepszymi ekspertami w Polsce. Zajęcia prowadzą doświadczeni specjaliści z różnych dziedzin. Przykładowe tematy zajęć:

  • Analiza wyników kampanii za pomocą Facebook Attribution;
  • Analiza statystyczna dzień po dniu w Excelu;
  • Metric-driven optimisation – jak skalować biznesy subskrypcyjne w oparciu o 3 kluczowe metryki wzrostu;
  • Szukanie potencjału na wzrost w dobrze prowadzonych działaniach Google Ads;
  • Szukanie potencjału na wzrost w dobrze prowadzonych działaniach Google Ads.

Akademia Marketingu Atrium

Proponuje swoim słuchaczom szkolenia w formie wirtualnej i kursy stacjonarne w Warszawie. W ofercie firmy znajdują się zarówno szkolenia otwarte, jak i zamknięte dedykowane potrzebom konkretnej firmy lub instytucji. Akademia Marketingu Atrium to znana i sprawdzona instytucja z dużym doświadczeniem. Potwierdzają to liczby: do tej pory w kursach organizowanych przez Akademię wzięło udział już ponad 6700 osób.

Pisaliśmy niedawno również: Najpopularniejsze kursy online

Kursy i Szkolenia Atrium wybrało już 460 osób, a badania ankietowe potwierdzają wysoki poziom zadowolenia uczestników. Firma posiada Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO ISO nr 95/2018 w zakresie szkolenia, coaching. Jej eksperci bazują na najnowszej wiedzy. Możliwe jest zorganizowanie szkoleń dedykowanych (minimum 6 uczestników) w dowolnym miejscu w Polsce.

Pisaliśmy niedawno również: Szkolenia biurowe online z certyfikatem

Kurs marketingu internetowego
Kurs marketingu internetowego

Szkolenie Specjalista SEO – Coders LAB Nauka optymalizacji witryn pod wymagania wyszukiwarek internetowych we współpracy ze specjalistami z największych firm SEO na rynku takimi jak: Artefakt, grupa TENSE, Widzialni.pl, Sunrise System i Semahead. Kurs trwa dziewięć tygodni i pozwala na poznanie nie tylko SEO, ale i PHP oraz WordPressa. Po jego ukończeniu  będziesz przygotowany do tego, by podjąć pracę jako junior specjalista SEO. Co ważne, wcześniej nie musisz mieć żadnego doświadczenia w tej branży – musisz jednak nastawić się na bardzo intensywną naukę.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *