Szkolenia z Instagrama i innych social mediów
Szkolenia z Instagrama – komu dedykowane? Zdobądź wiedzę pozwalającą na budowanie biznesu online
Szkolenia z Instagrama obecnie zyskują na popularności, a to wszystko za sprawą ogromnego potencjału biznesowego i marketingowego, jakie drzemią w tej platformie. Będący niegdyś jedynie dodatkiem do Facebooka, obecnie Instagram stanowi potężną platformę społecznościową, która gromadzi ponad 7 mln polskich użytkowników.
Kto powinien wziąć udział w szkoleniach z Instagrama, i jak w pełni wykorzystać jego funkcjonalności, by dotrzeć do jak największej grupy odbiorców?
Szkolenia z Instagrama – wykorzystaj potencjał marketingowy
Spis treści
Instagram to platforma, która w przestrzeni wirtualnej pojawiła się w 2010 roku, jednak prawdziwy rozkwit swojej popularności przeżyła w ciągu ostatnich kilku lat, kiedy dostrzeżono biznesowy i marketingowy potencjał marki. Niepozorna platforma do udostępniania i obróbki zdjęć jest obecnie źródłem zarobku dla wielu użytkowników, którzy podejmują płatne współprace z firmami, a w ramach ich reklamują najróżniejsze usługi i produkty.
Budowanie rozpoznawalności i zdobywanie „followersów”, czyli osób, które obserwują nasze konto na Instagramie jest kluczowym elementem do pozyskiwania płatnych współprac z markami – im większe grono odbiorców, tym oczywiście wartość takich współprac rośnie.
Osoby zainteresowane rozwojem swojego Instagrama mają ogromne pole do działania, ale jednocześnie muszą dokładnie zrozumieć mechanizmy, które rządzą zasięgami publikowanych postów, by docierać do jak największej ilości osób.
Możliwość nauki dają właśnie szkolenia z Instagrama, których rosnąca popularność potwierdza zainteresowanie tego typu działalnością. Korzystać z nich mogą zarówno indywidualni użytkownicy, jak i osoby odpowiadające za marketing i rozwój marek i firm (pisaliśmy: Szkolenia marketingowe oraz Kurs marketingu internetowego).

Rynek e-commerce ma różne wymiary, a każda marka, której zależy na rozwoju i zwiększaniu sprzedaży powinna aktywnie działać w świecie Social Media (pisaliśmy także: Szkolenia sprzedażowe dla firm). Instagram daje wielkie możliwości rozwoju biznesu, jeżeli jest odpowiednio ukierunkowany na wybraną grupę odbiorców – i to właśnie pokazują szkolenia z Instagrama oraz szeroko pojmowanych mediów społecznościowych!
Czemu szkolenia z Instagrama są opłacalne dla uczestników?
Funkcjonalności Instagrama oraz algorytmy, które dostarczają treści użytkownikom to najwięksi przyjaciele osób prowadzących biznesowego Instagrama. Uczestnictwo w szkoleniu social media lub szczególnie skupiającym się na Instagramie są przydatne głównie dla osób, które hobbystycznie jego prowadzenie chciałyby przekuć w coś opłacalnego, i rozwinąć na tym swój biznes.
Uczestnictwo w szkoleniu tego typu pozwala przede wszystkim zrozumieć mechanizmy, które zwiększają zasięgi i ułatwiają dostęp do dużej ilości użytkowników.
Czytaj także: Nauka inwestowania na giełdzie
Szczególnie pomocne są tu hasztagi, czyli używanie słów kluczowych, za pomocą których użytkownicy często szukają interesujących ich zagadnień czy fraz. Umiejętne ich wykorzystywanie pozwala na docieranie do docelowej grupy odbiorców naszych treści.
Ważną kwestią, jaką omawiają szkolenia z Instagrama są również tworzone treści, które musza być zgodne z polityką platformy – w przeciwnym razie algorytmy Instagrama będą działać na naszą niekorzyść, i wręcz zaczną skracać zasięgi, co jest kompletnym przeciwieństwem tego, co chcemy osiągnąć.
Szkolenia z social mediów najczęściej prowadzone są przez doświadczonych specjalistów, którzy doskonale znają funkcjonalności Instagrama oraz wiedzą, jakie techniki i przeprowadzona analityka działają na korzyść użytkownika i jego konta. Jeżeli rozwijanie naszego konta na platformie Instagrama poważnie nas interesuje, to zdecydowanie warto rozważyć udział w takim szkoleniu, i potraktować to jako inwestycje na przyszłość.
Szkolenia z Instagrama – komu dedykowane?
Tak jak wspomniano już wcześniej, szkolenia z Instagrama dedykowane są wszystkim zainteresowanym rozwojem kont na tejże platformie, i tym, którzy chcą na poważnie rozważyć możliwość budowania biznesu opartego na współpracach i reklamie. Uczestniczyć w szkoleniach z Instagrama mogą zarówno pojedyncze osoby, które pracują nad rozwojem marki osobistej, jak i ludzie odpowiadający za prowadzenie profilu marki, dla której pracują (pisaliśmy także: Kurs rozwoju osobistego oraz Kurs zdalny z certyfikatem).

Szkolenia z Instagrama możemy znaleźć w różnych kategoriach, niektóre są dedykowane głównie markom, które chcą rozwinąć swoją działalność w przestrzeni internetowej, ale również dla osób, które chcą zrozumieć funkcjonalności i działanie Instagrama, by rozwijać swój profil i docierać do wybranej grupy odbiorców. Głównym celem takich szkoleń jest właśnie docieranie do odbiorców i nakłanianie ich do interakcji, czy zachęcanie do skorzystania z reklamowanych produktów, usług czy innych dóbr, co przynieść ma korzyści finansowe. Na szkoleniach tego typu omawiane są nie tylko funkcje i możliwości Instagrama, ale również psychologiczne sposoby wpływania na odbiorców, jak i zabiegi marketingowe, które przynoszą efektywne rezultaty.
Pisaliśmy także: Kursy przygotowawcze do matury dla dorosłych online
Jeżeli tylko pozostajemy zainteresowani tematem, nic nie stoi na przeszkodzie by wziąć udział w takim szkoleniu – funkcjonalna wiedza i masa przykładów zdecydowanie pomoże nam pewniej poruszać się po platformie i w pełni korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi, nawet jeżeli nie planujemy biznesowych relacji na naszym profilu.
Program szkolenia z Instagrama – czego dowiesz się jako uczestnik?
Program szkoleń z Instagrama jakie znajdziemy w sieci najczęściej pokrywają się ze sobą, jedne są bardziej zoptymalizowane, inne szeroko omawiają najważniejsze pojęcia. Podstawą programu na szkoleniach z Instagrama jest przede wszystkim omówienie jego funkcjonalności oraz narzędzi, jakie są do dyspozycji użytkownika. Obróbka zdjęć, korzystanie z hasztagów, a także odpowiednie wykorzystywanie tagów to podstawowe kwestie, jakie musi znać użytkownik Instagrama.
Kolejną kwestią omawianą na szkoleniach jest regulamin i standardy Instagrama w ujęciu treści, jakie zamierzamy publikować. Jest to bardzo ważne, ponieważ są pewne tematy oraz zagadnienia, które są chętnie promowane przez Instagrama, inne natomiast niekoniecznie – a to wpływa znacząco na zasięgi odbiorców. Prowadzący szkolenia z Instagrama wskażą również, w jakie zasoby i treści najlepiej opłaca się inwestować swój czas, tworząc dedykowane odbiorcom posty, jak również umiejętnie przedstawiać swoje treści.
Omawiane są też często funkcjonalności płatnych reklam na Instagramie, oraz to, jak z nich korzystać mądrze i świadomie. Inwestowanie własnych środków w płatne reklamy na Instagramie powinno być poparte odpowiednim przygotowaniem, analizą marketingową oraz trafną oceną możliwości, by móc liczyć na zwrot tej inwestycji. Na szkoleniach można również dowiedzieć się sporo o polityce spójności, czyli jak tworzyć treści zgodnie z narzuconą narracją, by treści przekazywane odbiorcom były wiarygodne, przyjemne dla oka, a przede wszystkim przyciągały nowych użytkowników.

Jak prowadzić profil na Instagramie, by przynosił zyski?
Odpowiednie prowadzenie własnego profilu na Instagramie otwiera mnóstwo możliwości pozyskania korzyści finansowych. Płatne współprace, oferowanie różnych produktów, a także otworzenie własnej działalności z oferowanymi produktami to najczęstsze sposoby na zarabianie pieniędzy na Instagramie. By jednak dotrzeć do etapu możliwości zarabiania, najpierw niezbędne będzie kilka kroków, które omawiane są właśnie na szkoleniach z social mediów oraz Instagrama. By marki były potencjalnie zainteresowane współpracą z danym użytkownikiem, muszą widzieć możliwości reklamowe i marketingowe w takiej korelacji.
A to z kolei wiąże się z ilością obserwujących zgromadzonych na profilu, a także zasięgami publikowanych postów. Im wyższa ich liczba, oraz lepsze wyniki, tym większe zainteresowanie marek chcących współpracować. Rozpoczynając działanie mające na celu biznesowe relacje z markami, a co za tym idzie, również pozyskiwanie korzyści finansowych, warto uzbroić się w cierpliwość, oraz skupić przede wszystkim na zwiększaniu zasięgów, i publikowanych treściach. Wraz z upływem czasu oraz wzrostem popularności na platformie, możemy spodziewać się prób kontaktu ze strony różnych marek, które w zamian za korzyści finansowe chciałyby reklamować na naszym profilu swoje usługi i produkty.
Najważniejsza jednak w tym wszystkich jest spójność przekazu oraz wiarygodność – jeżeli przyjmiemy zbyt wiele współprac, które w żaden sposób nie są powiązane z naszym ogólnym przekazem, wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że stracimy sporą ilość obserwujących, a co za tym idzie również zasięgi.
Publikowane na Instagramie treści – najważniejsze założenia
Tak jak już wspomniano wcześniej, tajemnicą sukcesu na Instagramie jest odpowiednia polityka prowadzenia konta, spójne treści publikowane na profilu, jak również wywoływanie zaangażowania naszych odbiorców w postaci komentowania, i innych interakcji. By to zrobić, nie wystarczy publikować zdjęć i tr eści, trzeba użyć odpowiednich technik mających na celu zaangażowanie i chęć uczestnictwa pod danym postem.
Prócz tego zarówno treść publikacji jak i dołączone zdjęcie musi być zgodne z polityką oraz regulaminem serwisu, w przeciwnym razie system będzie obcinał nasze zasięgi. Nie można też zapomnieć o odpowiednim użyciu hasztagów, które pozwalają przypisać post do danej kategorii, a to wspomaga dotarcie do zainteresowanych użytkowników. Dodatkowo użytkownicy często wykorzystują hasztagi jako formę wyszukiwania interesujących ich treści, dlatego ich używanie przy postach jest wręcz obowiązkowe.
Jak angażować odbiorców na Instagramie – skuteczne sposoby
By zwiększyć aktywność odbiorców na Instagramie, trzeba skupić się na treściach, które wzbudzają zainteresowanie naszych odbiorców, i zachęcają jednocześnie do interakcji. Należy również określić znaczenie interakcji – polubienie, czyli pozostawienie „serduszka” pod postem już jest formą kontaktu, nie tylko pozostawienie komentarza. Udostępnienie postu w relacji, czy przesłanie go znajomemu również jest formą pożądanej interakcji, i przyczynia się do zwiększania zasięgów. Posty muszą przykuwać uwagę, wyróżniać się w pewien sposób spośród setek innych, a nie jest to łatwa sprawa. Należy zacząć od analizy naszej grupy odbiorców, oraz co sprawiło, że polubili nasz profil i zaczęli go obserwować.

Do tejże analizy z pewnością przydadzą nam się pewne narzędzia dostępne w Internecie, o których najczęściej wspominają szkolenia z Instagrama. Są to m.in. Phlanx, który pozwala wyliczyć wskaźnik zaangażowania przy konkretnych postach, jak również SocialBlade, bardzo popularne narzędzie, które dostarcza również bardziej rozbudowane statystyki dotyczące naszego profilu na Instagramie. By trafiać do swoich odbiorców, trzeba wiedzieć, jakie treści najlepiej się przyjmują, a także w jakim celu zaczęli nas obserwować nasi zainteresowani. Jeżeli skutecznie i trafnie to sprawdzimy, to bez większych problemów będziemy zwiększać nasze zasięgi i zyskiwać popularność.
Zadbaj o zaplecze, czyli o użyteczności hasztagów na Instagramie
Jednym z najbardziej pożytecznych nawyków na Instagramie jest używanie hasztagów, które mają ogromną moc względem budowania zasięgów, a także zdobywania popularności. Mimo, iż nie są one obowiązkowe, z pewnością wspomagają nasze działania w docieraniu do nowych odbiorców. Pierwsza zasada używania hasztagów to to, by nie dobierać ich przypadkowo. Hasztagi powinny nawiązywać do publikowanych treści tak, by po kliknięciu w nie adekwatny tematycznie post pojawił się na ekranie użytkownika. Nie powinny one być ani zbyt szczegółowe, ani ogólne – kilkanaście hasztagów pod jednym postem w zupełności wystarcza.
Nadmierna ilości hasztagów może zadziałać z odwrotnym skutkiem niż zamierzony, wówczas algorytmy Instagrama uznają post za spam, i nie promują go tak, jak oczekujemy. Pomocnym narzędziem w dodawaniu hasztagów są te „duże”, czyli używane przez kilka milionów użytkowników Instagrama, oraz te mniejsze. Po wpisaniu frazy do narzędzia tworzenia hasztagów, system podpowie nam najpopularniejsze obecnie wyszukiwane frazy. Jeden lub dwa duże hasztagi w zupełności wystarczą, skupić się natomiast warto bardziej na szczegółach, czyli hasztagach celnie powiązanych z naszym postem. Precyzja w tym przypadku zadziała na naszą korzyść, ponieważ użytkownicy szukający na Instagramie konkretnych treści szybciej trafią na nasz post.
Przydatne narzędzia do prowadzenia Instagrama
Szkolenia z Instagrama są korzystne dla osób chcących w profesjonalny sposób prowadzić swój profil, nie tylko ze względu na marketingowe aspekty tej platformy, ale również z uwagi na praktyczne narzędzia, które możemy wykorzystywać, by trafnie analizować nasze zasięgi, i na ich podstawie budować swój profil i tworzyć posty. Pierwszą kategorią najczęściej omawianą na takich szkoleniach są narzędzia do obróbki zdjęć. Najpopularniejszym i zarazem najprostszym w obsłudze jest VSCO, w którym znajdziemy mnóstwo filtrów i możliwości obróbki naszych zdjęć, by wyglądały korzystniej.
Zdjęcie wyszło za ciemne? Kontrast kolorów jest zbyt wyraźny? VSCO daje możliwość szybkiej korekty zdjęć, zmiany kolorów oraz kontrastu, dzięki czemu ostateczny efekt jest o wiele przyjemniejszy dla oka. Popularna jest również aplikacja Pixlr, która daje możliwość stworzenia najróżniejszych kolarzy ze zdjęć. Możemy nasycić odpowiednio nasze zdjęcie, zmienić kontrast, a także dodać filtry, ramki, naklejki lub dodać tekst. Polecanym na szkoleniach programem do planowania publikowanych treści na Instagramie jest również Google Sheets, który możemy wykorzystywać zarówno na naszym telefonie jak i na komputerze.
Analiza publikowanych treści oraz odpowiednie planowanie publikowania postów jest bardzo ważnym elementem tworzenia kampanii i udostępniania postów. Dzięki temu unikniemy powtórzeń, zadbamy o ciekawy content, a co najważniejsze postawimy na różnorodność i interesujące posty dla użytkowników.

Płatne reklamy na Instagramie – jak z nich korzystać?
Płatne reklamy to coś, co przydaje się na bardziej zaawansowanym poziomie prowadzenia swojego Instagrama, i przeznaczone jest głównie dla osób, które oferują jakieś produkty lub usługi na swoim profilu. Jest to bardzo popularna forma reklamy, która pozwala zdobyć większą popularność początkującym markom czy niewielkim start-upom. Jak jednak mądrze korzystać z tej możliwości reklamy? Szkolenia z Instagrama również poruszają ten wątek, jako bardzo ważny element strategii marketingowej marek osobistych i dużych firm. Instagram umożliwia wybranie swojego budżetu na reklamy, i ta kwota jest później egzekwowana od użytkownika.
W ramach takiej usługi możemy wybrać czas trwania tej reklamy, a co najważniejsze, kwota do zapłaty za usługę nigdy się nie zmieni po zaakceptowaniu warunków, więc nie ma obaw że faktycznie zapłacimy więcej niż ustalone na początku. Kto powinien skorzystać z płatnej reklamy na Instagramie? Przede wszystkim marki, które dopiero zaczynają swoją działalność i zdobywają pierwszych klientów, jednak chcą podkręcić tempo rozwoju i szukają nowych możliwości i współprac. Dobrze opracowana, płatna reklama na Instagramie jest bardzo efektywnym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności i zdobywaniu nowych klientów, dlatego warto ją rozważyć.
Trzeba co prawda zainwestować środki własne na początek, jednak jest to warta zachodu inwestycja, która może zwrócić się nam wielokrotnie. Najważniejsze jednak to to, by dobrze i w ciekawy sposób skonstruować taką reklamę i zadbać o psychologiczne podejście do prezentowanych treści – to zwiększy szanse na sukces.
Szkolenia z Instagrama i social mediów – jak znaleźć najlepsze?
Wraz ze wzrostem popularności Instagrama i rosnącej świadomości jego możliwości biznesowych, pojawiło się sporo szkoleń tematycznych, mających kompleksowo przygotować do profesjonalnego prowadzenia swojego konta. Składa się na to wiele wytycznych i nie jest to prosta droga, jednak można dojść do profesjonalnego poziomu z pomocą wykwalifikowanych specjalistów. Czym kierować się przy wyborze szkolenia z Instagrama?
Warto zwrócić przede wszystkim uwagę na to, kto prowadzi takie szkolenie, jakie są jego kompetencje oraz dorobek zawodowy (pisaliśmy: Szkolenia miękkie przykłady oraz podnoszenie kompetencji zawodowych i Jak podnieść kwalifikacje zawodowe). Dobrze jest trafić pod skrzydła specjalistów od PR-u, a także samego marketingu – takie osoby posiadają wszechstronną wiedzę , która bardzo nam się przyda podczas budowania swojej marki na Instagramie. Warto też wspomnieć o tym, że szkolenie z Instagrama, które warte jest uwagi raczej nie będzie tanie. Za jakość i ilość przekazywanej wiedzy zarówno praktycznej jak i teoretycznej należy niestety trochę więcej zapłacić, jednak nie są to zawrotne kwoty.
Pisaliśmy niedawno również: Szkolenia biurowe dla początkujących oraz Szkolenia HR dla początkujących i Atrakcyjne kursy zawodowe

Ostatnią już wytyczną jest oczywiście program szkolenia, który najczęściej przedstawiony jest na dedykowanej stronie internetowej. Sprawdźmy, czy w danym szkoleniu znajdują się wszystkie ważne informacje, jakie chcielibyśmy zgłębić i które najbardziej nas nurtują. Dodatkowo zawsze można napisać do organizatorów szkolenia i dopytać o szczegóły, by potem nie było zaskoczenia, że jakaś tematyka w ogóle nie jest poruszana (pisaliśmy m.in. Certyfikowane szkolenia online i Ciekawe kursy online).
Co jest potrzebne do zbudowania biznesowej platformy na Instagramie?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – jedni twierdzą, że o sukcesie na Instagramie decyduje przypadek, i szczęśliwe wpisanie się w aktualnie popularne zagadnienia, inni z kolei mówią o długotrwałej i sumiennej pracy, opartej na założeniach psychologii, marketingu oraz biznesu e-commerce. Obie te odpowiedzi są po części prawdą, ponieważ czasami o sukcesie na Instagramie decyduje zupełny przypadek, kiedy pojawia się nagły trend, a my potrafimy go odpowiednio wykorzystać na naszą korzyść.
Nie ma jednak jednego przepisu na sukces – czasem najwytrwalsze osoby nie zbudują tak ogromnej popularności jak np. marka odzieżowa czy oferująca inne usługi, jednak trafiająca w potrzeby klientów i zajmująca aktualną niszę rynkową. Do zbudowania potężnej platformy na Instagramie z pewnością będą niezbędne marketingowe działania, z przemyślaną strategią i trafiającym do odbiorców przekazem, w przeciwnym razie nie zbudujemy grona odbiorców i społeczności, o jaką od samego początku walczymy. Wzięcie udział w szkoleniu z Instagrama i mediów społecznościowych bardzo pomaga w tym procesie, ponieważ zyskujemy bardzo potrzebną i praktyczną wiedzę z biznesowego punktu widzenia.
Patrząc na odnoszące sukcesy konta na Instagramie oraz ilość współprac, które są widoczne, zdecydowanie opłaca się skupić poważnie na swoim koncie, i dać mu się rozwijać! Praktyczna wiedza, którą pozyskamy ze szkoleń szybko zacznie przynosić oczekiwane rezultaty, jeżeli tylko zaczniemy ją wdrażać do codziennej rutyny. Szkolenia z social mediów mają ogromną wartość w przestrzeni wirtualnej – dobry wybór szkolenia pod okiem specjalistów z rynku e-commerce to prawdziwa kopalnia wiedzy.
Pisaliśmy także: Jak uczyć się na pamięć
Szkolenia z social mediów – czego Cię nauczą i komu są dedykowane? Tak jak wspomniano już wielokrotnie wcześniej, nie ma jednej, idealnej grupy odbiorców szkoleń z Instagrama – udział w nich może i powinien wziąć każdy, kto jest naprawdę zainteresowany rozwojem swojej marki, bez względu na to czy jest to marka firmy, czy nasza własna. Szkolenie z Instagrama z zasady jest przeznaczone właśnie dla osób, które chcą w sposób biznesowy zacząć prowadzić swój profil, jako że wiedza i praktyka stosowane na tych szkoleniach opiewają właśnie o biznesowe przykłady z platformy Instagrama.

Jeżeli weźmiesz udział w szkoleniu z Instagrama, to z pewnością zupełnie inaczej zaczniesz odbierać pewne posunięcia i ruchy popularnych osób na Instagramie, zaczniesz rozumieć i wychwytywać niuanse dotyczące kampanii reklamowych czy współprac, a przede wszystkim w szybszym niż dotychczas tempie zaczniesz gromadzić obserwujących. Takie szkolenia przydadzą się również osobom, które chciałyby zacząć wykonywać zawód Social Media Managera, czyli osoby, która zajmuje się profesjonalnym prowadzeniem kont Instagrama na zlecenie.
Pisaliśmy niedawno również: Jak nauczyć się zarządzać czasem oraz Zarządzanie projektami kurs online i Szkolenia zarządzanie personelem
Dogłębne zrozumienie mechanizmów oraz algorytmów platformy dadzą o wiele większe efekty w działaniu, szczególnie że Instagram może być bardzo dochodowym i korzystnym biznesem nie tylko dla indywidualnych osób, ale przede wszystkim dla marek (pisaliśmy także: Szkolenia z efektywności). Zdecydowanie warto rozważyć takie szkolenie, by poszerzyć swoją wiedzę i wykształcić praktyczne umiejętności – zaprocentuje to w przyszłości!